Ochrona danych osobowych
Kierując się rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej ,,RODO’’), PGE Obrót S.A. (dalej ,,Sprzedawca’’) przekazuje poniżej informacje istotne z punktu widzenia procesu przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących od dnia 25 maja 2018 r. Pani/Panu uprawnieniach:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PGE Obrót S.A. z siedzibą w Rzeszowie przy ul. 8 Marca 6, 35-959 Rzeszów.
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są:
a. w celu realizacji umowy na świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą profilu PGE eBOK (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
b. w celu podjęcia działań zmierzających do zawarcia umowy/wykonania umowy kompleksowej lub/i umowy sprzedaży energii elektrycznej lub/i paliwa gazowego (podstawa z art. 6 ust 1 lit. b RODO),
c. w celu oferowania Pani/Panu przez Sprzedawcę produktów i usług (marketing bezpośredni), podstawą do tego jest uzasadniony interes Sprzedawcy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO), a w przypadku marketingu za pomocą telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (art. 172 Prawa telekomunikacyjnego) lub przesyłania informacji handlowej drogą elektroniczną (art. 10 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną) podstawą jest wyrażona przez Panią/Pana dobrowolna zgoda na kontakt wybranym kanałem komunikacji (podstawa z art. 6 ust.1 lit. a RODO). Polega to na kierowaniu do Pani/Pana treści marketingowych drogą pocztową, drogą telefoniczną, pocztą elektroniczną lub poprzez SMS/MMS w zależności od tego, na którą drogę komunikacji wyraził(a) Pani/Pan zgodę, do momentu wycofania danej zgody,
d. w celu marketingu innych towarów i usług, o ile Pan/Pani wyrazi na to zgodę (podstawa z art. 6 ust 1 lit. a RODO),
e. w celach archiwalnych i dowodowych będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek prawem usprawiedliwionej potrzeby lub obowiązku wykazania faktów przez Sprzedawcę (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
f. w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
g. w celach analitycznych (np. w celu lepszego doboru usług do potrzeb Klientów, rozwoju produktów, optymalizacji procesów obsługi, gromadzeniu przekrojowej wiedzy o Klientach, analizy finansowej itp.) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
h. w celu badania satysfakcji Klientów, w tym określania jakości obsługi oraz poziomu zadowolenia Klientów z produktów i usług, na podstawie wyrażonej zgody (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
i. w celach statystycznych i administracyjnych będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
j. w celu umożliwienia kontaktu ze Sprzedawcą poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny w serwisie PGE eBOK/Moje PGE, przetwarzanie danych jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Sprzedawcy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
3. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, przetwarzanych w celu i na podstawach wskazanych powyżej w uzasadnionych prawnie przypadkach. Prawo wniesienia sprzeciwu dotyczyć może między innymi przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego.
4. Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu:
a. prawo dostępu do swoich danych (podstawa z art. 15 RODO),
b. prawo otrzymania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu (podstawa z art. 15 RODO),
c. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych (podstawa z art. 16 RODO),
d. prawo do usunięcia danych (podstawa z art. 17 RODO),
e. prawo do ograniczenia przetwarzania (podstawa z art. 18 RODO),
f. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (podstawa z art. 21 RODO),
g. prawo do przenoszenia danych osobowych do innego administratora (podstawa
z art. 20 RODO),
h. prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem (podstawa z art. 7 RODO),
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w eBOK/Moje PGE do czasu gdy Profil (konto Klienta) zostanie trwale usunięty:
a. dane osobowe związane z zawarciem i wykonywaniem umowy sprzedaży będą przetwarzane przez okres do czasu zakończenia jej realizacji, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz dla realizacji celów wymienionych w pkt 1,
b. dane przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody przetwarzane będą do czasu wycofania zgody,
c. dane przetwarzane dla potrzeb marketingu bezpośredniego produktów i usług, Sprzedawca może przetwarzać do czasu, aż zgłosi Pani/Pan sprzeciw względem ich przetwarzania w tym celu.
6. Pani/Pana dane osobowe mogą zostać przekazane następującym odbiorcom, tj. operatorom sieci dystrybucyjnych energii elektrycznej lub/i paliwa gazowego, partnerom, z którymi współpracuje Sprzedawca, łącząc produkty lub usługi, operatorom pocztowym i kurierom, operatorom płatności internetowych, bankom w zakresie realizacji płatności, operatorom telekomunikacyjnym. Dane mogą być przekazywane również instytucjom określonym przez przepisy prawa, np. Urząd Skarbowy, ZUS lub innym oraz podwykonawcom (podmiotom przetwarzającym), np. firmom księgowym, prawniczym, informatycznym, agencjom marketingowym, w tym podmiotom z Grupy Kapitałowej PGE, wykonującym usługi na rzecz Sprzedawcy.
7. Sprzedawca nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany na podstawie profilowania Pani/Pana danych osobowych. Profilowanie może być prowadzone przy okazji doboru odpowiedniej taryfy na podstawie parametrów zużycia energii lub paliwa gazowego lub innego rodzaju oferty na podstawie posiadanych danych.
8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymagane w celu założenia profilu PGE eBOK/Moje PGE oraz możliwości zawarcia i realizacji umowy.
9. W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych poprzez e-mail: iod-pgeobrotsa@gkpge.pl.
Pliki cookies
Podmiotem zamieszczającym informacje w formie plików cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest PGE Obrót S.A. z siedzibą w Rzeszowie przy ul. 8 Marca 6, 35-959 Rzeszów.
Pliki cookies wykorzystywane są w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu PGE eBOK. Są one zapisywane podczas korzystania z serwisu na urządzeniu dostępowym użytkownika. Cookies są plikami tekstowymi umożliwiającymi serwerowi GK PGE poprawną prezentację danych zawartych w serwisie. PGE eBOK nie gromadzi plików cookies w celu identyfikacji użytkownika.
Pliki Cookies wykorzystywane są na wewnętrzne potrzeby optymalizacji Serwisu pod kątem wydajności, do analiz statystycznych, do celów marketingowych w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy, która jest dopasowana do preferencji Użytkownika:
• pliki cookies techniczne: niezbędne do poprawnego funkcjonowania Serwisu,
• pliki cookies analityczne: przede wszystkim do celów statystycznych, aby sprawdzić, jak często odwiedzane są poszczególne strony przez Użytkowników Serwisu. Służą lepszemu dopasowaniu prezentowanych treści oraz funkcjonalności,
• pliki cookies marketingowe: w celach marketingowych, aby dopasować przekaz marketingowy w Serwisie.
Zgodnie z przyjętą praktyką przez większość Serwisów WWW, przechowujemy zapytania HTTP kierowane do naszego serwera. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Dokładny wykaz informacji przechowywanych w plikach logów serwera WWW jest następujący:
• publiczny adres IP komputera lub urządzenia mobilnego, z którego nadeszło zapytanie (może to być bezpośrednio komputer lub urządzenie mobilne użytkownika),
• nazwę urządzenia dostępowego klienta - identyfikacja realizowana przez protokół http, o ile jest możliwa,
• nazwa użytkownika podawana w procesie autoryzacji,
• czas nadejścia zapytania,
• pierwszy wiersz żądania HTTP,
• kod odpowiedzi HTTP,
• liczbę wysłanych przez serwer bajtów,
• adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) - w przypadku, gdy przejście do naszej strony nastąpiło przez odnośnik,
• informacje o przeglądarce użytkownika,
• informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP.
Dane te nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi stronę WWW.
Dla zapewnienia jak najwyższej jakości Serwisu, okazjonalnie analizujemy pliki z logami w celu określenia: które strony odwiedzane są najczęściej, jakie przeglądarki stron WWW są stosowane, czy struktura strony nie zawiera błędów itp.
Dodatkowo informujemy, że poprzez naszą stronę gromadzone są również dane przez:
a. Google Analytics - Google Analytics gromadzi własne pliki cookie, czyli dane związane z urządzeniem oraz przeglądarką, adresem IP i działaniami użytkownika w witrynie lub aplikacji, aby mierzyć i raportować statystyki interakcji użytkowników z witrynami lub aplikacjami, które korzystają z Google Analytics. Użytkownicy strony WWW mogą dostosowywać pliki cookies i gromadzone dane za pomocą takich funkcji jak: ustawienia plików cookies, identyfikator User-ID, Import danych i platforma Measurement Protocol: https://policies.google.com/privacy?hl=pl.
Kwestie włączenia lub wyłączenia obsługi plików cookies zależą od konfiguracji przeglądarki i mogą być samodzielnie modyfikowane przez użytkownika. Ustawienia w zakresie stosowania plików cookies można zmienić w następujących przeglądarkach:
• Internet Explorer,
• Mozilla Firefox,
• Chrome,
• Safari,
• Opera.
Ograniczenie stosowania plików cookies może wpłynąć niekorzystnie na prawidłowe funkcjonowanie serwisu PGE eBOK.
Polityka prywatności aplikacji Moje PGE na urządzeniu mobilnym
1. W przypadku korzystania z aplikacji Moje PGE na urządzeniu mobilnym przechowywane są dane wskazane w rozdziale: Pliki cookies niniejszego dokumentu, jak również:
a. identyfikator użytkownika/login (zapisywany po aktywacji),
b. typ autentykacji (czyli sposób aktywacji PIN / login i hasło / odcisk palca),
c. identyfikator konta, na którym pracuje użytkownik,
d. konfiguracja połączenia z Firebase (powiadomienia push),
2. Komunikacja między aplikacją mobilną a systemami PGE odbywa się z użyciem protokołu TLS (Transport Layer Security) oraz dodatkowych mechanizmów szyfrujących.
3. Aplikacja może uzyskać dostęp do następujących uprawnień na urządzeniu mobilnym:
a. informacji o położeniu,
b. aparatu fotograficznego, na potrzeby rozpoznania numeru karty płatniczej,
c. pamięci (na potrzeby zapisania pobranych dokumentów),
d. powiadomień push.
PGE Obrót S.A. o każdej zmianie Polityki Prywatności poinformuje wszystkich Użytkowników serwisu PGE eBOK/Moje PGE, z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem, stosownym komunikatem przesłanym na adres e-mail Użytkowników. W przypadku braku zgody Użytkownika na zmianę treści Polityki Prywatności, Użytkownik ma prawo do rezygnacji z Usługi PGE eBOK lub Usługi Moje PGE. Rezygnacja z powyższych usług następuje na podstawie § 5 ust. 3 – 4 Regulaminu.
Prawa autorskie
© Copyright PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie informacje zawarte w serwisie PGE eBOK/ Moje PGE – teksty, zdjęcia, formy graficzne, układ, są prawnie chronione.
Kontakt
W przypadku pytań odnośnie serwisu PGE eBOK/ Moje PGE prosimy o kontakt pod adresem: serwis@gkpge.pl.